8 - 16 June 2024
Autotron 's-Hertogenbosch

8 - 16 June 2024 | Autotron 's-Hertogenbosch

Open Business Sessions

12:30 - 12:45

Werk & Leven. Nu en in de toekomst

Mark Boelhouwer
Augmented reality, draagbare nanotechnologie, mHealth, meer en meer mobiele devices. Fascinerend wat er allemaal kan dankzij voortschrijdende technologische ontwikkelingen. Ze leiden tot verdergaande digitalisering. Maar ook tot de noodzaak voor organisaties en mensen om anders te gaan (samen)werken. Onderzoekers voorspellen dat we in 2020 dertig keer zoveel informatie tot ons nemen als in 2012 het geval was. Dan is het de kunst om geen slaaf te worden van informatie.Om digitale middelen zo in te zetten dat er meer ruimte ontstaat voor contact en creativiteit. Met balans tussen werk en privé, afhankelijkheid en vrijheid.

Mark Boelhouwer belicht in zijn introductie hoe Ricoh haar klanten inspireert en helpt technologische mogelijkheden optimaal te benutten om dit te bereiken.

Mark Boelhouwer is CEO van Ricoh Nederland.

U kunt hier de WerkTrends Live webcast van woensdag 8 juni terugkijken.
12:45 - 13:15

Cognitive Business: de opmars van digitale intelligentie

Nicky Hekster
Welkom in het tijdperk van Cognitive Business, waarin digitalisering en digitale intelligentie samengaan. Waardoor systemen ineens kunnen begrijpen, redeneren en leren. Nicky Hekster laat zien wat die verrijking kan opleveren en geeft u inzicht in hoe ook u Cognitive Business in uw voordeel en dat van uw klanten kunt inzetten.

Nicky Hekster is Technical Leader Healthcare & Lifesciences bij IBM Benelux en ambassadeur van IBM Watson, hét symbool van Cognitive Business. Hij is niet alleen te zien en horen op vele podia, maar ook op radio en tv lezingen, inleidingen, colleges en interviews over het IBM Watson systeem, toegepast op diverse industrieën.

U kunt hier de WerkTrends Live webcast van woensdag 8 juni terugkijken.

Lees hier het interview met Nicky Hekster op WerkTrends. Het artikel op WerkTrends naar aanleiding van de keynote van Nicky op de Open WorkSpace tijdens Ricoh Open vindt u hier.
13:30 - 14:00

Inspiratie sessie: MVO 3.0: van de beleidstafel naar werkvloer

Verduurzaming volgens het principe People, Planet en Profit is toe aan de next step: MVO 3.0. Niet praten, maar doen. Juist dat kan op de werkvloer. Daar ontstaan de ideeën, daar ligt de inspiratie. Door, naast kernprocessen, ook secundaire werkprocessen duurzamer te maken kan de CO2-uitstoot fiks omlaag. Bovendien levert duurzaam werken winst op in het sociale domein. Dit zijn slechts enkele interessante inzichten uit het onlangs gepubliceerde trendrapport ‘Duurzaam werken ontdek je zo’ van Ricoh. In deze sessie belichten we de highlights van dit rapport en krijgt u concrete handvatten om verduurzaming te verankeren in strategie, beleid én op de werkvloer. Onder leiding van: Nicolette Kraay, Manager Social Responsibility Projects, en Sara Joosten, Marketeer bij Ricoh.

Relevante informatie naar aanleiding van deze sessie:

  • Bekijk hier de presentatie slides

  • Download hier uw exemplaar van het Trendrapport Duurzaam werken.

Inspiratie sessie: Werken zonder beperkingen, hoezo uitdagend?

Medewerkers stellen steeds meer eisen aan de IT-inrichting van hun organisatie. Ze willen tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Als het niet werkt zoals ze willen gaan de hakken in het zand. Van IT-managers wordt continuïteit verwacht, maar ook een actieve rol en advies over de strategische inzet van IT. In deze sessie ervaart u wat erbij komt kijken om te groeien naar een solide omgeving die voldoet aan de wensen van werkgevers en eindgebruikers. Die smart en wendbaar is en waarin anders (samen)werken en anders printen naar volle tevredenheid geregeld zijn. Onder leiding van: Lauren Somer en Erica van den Biggelaar, Marketeers bij Ricoh.

Relevante informatie naar aanleiding van deze sessie:

  • Bekijk hier de presentatie slides

  • Download hier uw exemplaar van het e-book IT op orde.

Inspiratie sessie: De digitale transformatie van communicatie

Klanten willen een relevante, persoonlijke dialoog op het moment dat dit hun uitkomt. Dit vraagt om slimme communicatiestrategieën: hoe zorgt u dat u klanten aan u verbindt en relevant voor ze bent? Hoe brengt u daarbij ook nog de kosten omlaag en het rendement omhoog? Het devies: sluit aan bij de digitale belevingswereld van uw klanten. Dat wordt steeds beter mogelijk dankzij ontwikkelingen in onder meer mobiele, social media- en big data. Ontdek hoe u die ontwikkeling voor úw communicatiestrategie kunt inzetten en hoe u van data via inzicht in dialoog komt. Hoe u de communicatieketen optimaal inricht; in eigen beheer, middels outsourcing of een turn key project. Deze sessie wordt gegeven door Peter van Assem - Consultant, Mark Bakker - Consultant en Eric Roubos - Business Development Manager bij Ricoh.

Relevante informatie naar aanleiding van deze sessie:

  • Bekijk hier de presentatie slides

14:15 - 14:45

Inspiratie sessie: Waarom print u nog?

Het papierloze kantoor werd al in 1975 voorspeld. Toch printen we gemiddeld nog altijd 9 pagina’s per dag. Veel mensen hebben graag iets in hun handen en nemen beter en sneller informatie op van papier dan van een scherm. De centrale vraag is dus eerder: hoe combineert u print met digitaal? En hoe houdt u daarbij de informatie-infrastructuur in de hele keten beheersbaar? In deze sessie krijgt u inzicht in hoe u uw organisatie in concrete stappen klaarstoomt voor de (digitale) toekomst. En ontdekt u hoe print en digitaal hierbij elkaar kunnen versterken. Onder leiding van: Marcel Kleintjens, Marketeer bij Ricoh.

Relevante informatie naar aanleiding van deze sessie:

  • Bekijk hier de presentatie slides

  • Tijdens de sessie hebben we u uitgedaagd om na te denken over enkele vragen, zodat u uw eigen stip op de horizon kunt bepalen. Graag nodigen we u uit om deze vragen, waar mogelijk, kort te beantwoorden. Naar aanleiding daarvan zullen wij kijken hoe wij u in deze transitie kunnen ondersteunen.

Inspiratie sessie: Benut uw organisatie de kansen die digitalisering biedt?

73% van de Europese business leaders gelooft dat een ‘digitaal volwassen’ organisatie direct leidt tot meer winst. Iedereen wil verder digitaliseren en zo efficiënter worden tegen minder kosten. Maar wat digitaliseer je? Waar begin je en hoe zorg je dat digitalisering gepaard gaat met gedragsverandering? In deze sessie maakt u kennis met het ‘groeipad naar digitale volwassenheid’ van Ricoh. We belichten het groeipad aan de hand van werkelijke klantsituaties op het vlak van Inkoop, HR & Finance. Onder leiding van: Marcel van der Steen, Senior Consultant, en Wouter Hendriks, Marketeer bij Ricoh.

Relevante informatie naar aanleiding van deze sessie:

  • Bekijk hier de presentatie slides

  • Download hier uw exemplaar van het e-book Documenten digitaliseren.

Inspiratie sessie: Overload of lifehacking: werken en leven in balans

Altijd druk, always online, informatie-overvloed, continue verandering. De huidige werkomgeving stelt steeds hogere eisen aan medewerkers. Hoe ga je daarmee om, hoe krijg je tijd om weloverwogen beslissingen te nemen en hoe creëer je een gezonde balans tussen werken en leven? Deze sessie geeft u die inzichten én concrete tips om slimmer te werken én beter te leven met inzet van de juiste technologie. Onder leiding van: Laura Scheijgrond, Manager Marketing Marcom en Intelligence Ricoh, topatleet Marko Koers en Mentally Fit Institute trainer Herre Zonderland.

Relevante informatie naar aanleiding van deze sessie:

  • Bekijk hier de presentatie slides

  • Download hier uw exemplaar van het e-book Work.Live.